Sportieve school

Leef je gezond, dan gaat alles beter! Gezond eten en regelmatig bewegen zijn belangrijk voor de ontwikkeling van een kind. Daarom besteden we op Adwaita veel aandacht aan sport en beweging. Of het nu gaat om de gymlessen in de gymzaal, de sponsorloop, de deelname aan een voetbaltoernooi of één van de vele andere activiteiten: sportiviteit en plezier gaan hand in hand, zodat geen kind aan de zijlijn hoeft te staan.

Adwaita draagt met trots het certificaat ‘gezonde school’ en dat willen we ook graag uitdragen. We promoten op school ‘gezond eten’ om zo bij te dragen aan een goede ontwikkeling van de kinderen.

We verzoeken ouders het eten en drinken mee te geven in bekers en broodtrommeltjes, graag voorzien van naam. Trakteren doen we zo gezond mogelijk. Er is ruimte om individuele afspraken te maken bij een allergie, dieet of geloof.

Dat betekent onder andere dat wij vragen:
• Een gezonde pauzehap mee te geven, zoals bijvoorbeeld groente, fruit of een volkoren boterham.
• Gezond eten voor tijdens de overblijf in de broodtrommel te doen. Geschikt vinden wij bijvoorbeeld bruin of volkorenbrood met niet-zoet beleg en groente en/of fruit, zoals tomaat, komkommer, paprika, banaan, appel en aardbei. Lekker als beleg en voor erbij.
• Drinken mee te geven zonder toegevoegde suikers. De voorkeur gaat uit naar water, thee, halfvolle melk, of yoghurtdrank zonder toegevoegde suiker. Pakjes en flesjes frisdranken en vruchtensappen bevatten namelijk erg veel suiker.
• Traktaties klein en niet te calorierijk te maken.

Tips voor pauzehappen, lunchtrommels en drinken: www.voedingscentrum.nl/etenopschool